Červen 2009

Sání II - další verze- montáž

24. června 2009 v 18:55 | PumaDědek |  Přímé sání


TAK JSEM SE OPĚT NA CHVÍLI,VRÁTIL ke KONUSOVÉMU FILTRU.
Vypadá to zase trochu nově, neokoukaně . Jak jsem již uváděl, nezaznamenal jsem žádný očividný nárůst výkonu ,jak se všude uvádí. Jediný efekt, je zvukový ... Musím ale upozornit , že na delší cesty , to není nic dobrého , hlavně pro poslech muziky. V kombinaci , se sportovním výfukem , to opravdu není na pohodovou jízdu .

Veškeré díly,pro zpětnou montáž org.filtru, jsou zachovány a práce trvá několik minut...


VÝMĚNA OLEJE-filtr

11. června 2009 v 22:22 | PumaDědek |  Ford Puma





Tak se taky chystám na výměnu
Před chvílí jem přijel z Milovic od Forda
koupil jsem Fordformula 5W/30 5l za 837,- ,což je dobrá cena


TADY NOVÝ OLEJ KTERÝ SE VYRÁBÍ PO TOMTO
http://www.oleje-shop.cz/product/ford-formula-f-5w-30-5l

... taky sonduju,
jáký filtr...Doma mám dva filtry FRAM PH3600A a TG3600.
Na ten první jsem najel už14tis/km a v pohodě. Porát
jsem měl takovou nejistotu, že to není ten origo co se
píše a nikde jsem tento tip nenašel.Vím jenom že jej tchán
používal na třílitru Ford Taurus r.v.1996.
Našel jsem ale tyto stránky,do jakých aut se dá org.Ford Puma
filtr použít a tak jsem nyní v klidu...Ten s ozn. TG-je pro extr.
podmínky ze spešl materiálu,tož to jsem si překladačem
přeložil,dlouhodobým datlováním a opisováním z krabky...

http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/filtr/olejovy-filtr/?skt=16032.1.0



Horní rozpěrná tyč - Anubis

6. června 2009 v 19:16 Rozpěrné tyče
Po zvážení všech pro a proti jsem se nakonec rozhodl instalovat rozpěrné tyče. Tyto rozpěrky zlepšují jízdní vlastnosti zejména v případě předních - vodících kol. Zamezují nakrucování karoserie, pohlcují zkrutnou energii a dovolují prudší průjezd zatáčkami. Průběžně je budu vyrábět a instalovat. Začínám tedy s přední - horní rozpěrnou tyčí v motorovém prostoru. Je potřeba si vzít svařovací drát a natvarovat jej v motorovém prostoru tak, aby se pak tyč všude dobře vešla - vytvořit si šablonu s délkovými rozměry a úhly. Největší překážkou v tom, aby tyč šla rovně je posilovač brzd a nádobka s brzdnou kapalinou - tu musíte obejít. Jaký tvar a ohyby zvolíte je jen na vkusu každého z nás, doporučuji ale ohybů co možná nejméně pod co nejmenším úhlem, aby nedocházelo k tzv. propružení tyče při zátěži. Její funkčnost by pak byla prakticky nulová a tyč by sloužila spíš pro estetický, než funkční efekt. Tvar tyče můžete zvolit podle originálů, např. OMP, RAID atd. Já osobně zvolil druhou variantu od firmy RAID HP.

No a můžeme na to...... Sehnat někde silnostěnnou trubku o vnějším průměru cca 30mm, vyrobit dřevěné kolíky pro zazátkování trubky do které nasypeme písek, aby se v místech ohybu nezploštila. Máme vysypáno, udusáno, zazátkováno a zažehneme autogen, aby se trubka podle šablony z drátu lépe tvarovala. Nahříváme, tvarujeme až tvar, rozměry i úhly trubky souhlasí s drátěnou šablonou. Pak zakrátíme přečnívající konce trubky a přiložíme k hrncům tlumičů pro porovnání.























Vše perfektně sedí jak má, a můžeme začít s výrobou kovových kroužků.