Denní Svícení - Puma Dědek

29. května 2008 v 17:05 | PumaDědek |  Denní svícení
Jelikož světla do mlhy- jsou prakticky na nic a vůbec jsem je nevyužil,
rozhodl jsem se je předělat na světla pro DS. Myslím, že je to praktičtější....

TO NEJPODSTATNĚJŠÍ, JE ASI TOTO...

Ministerstvo dopravy České republiky:
Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje
homologačnípředpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.
V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky
na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní)
na denní svítilny:-počet - dvě na přídi vozidla
-na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla
-nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než
-1300mm může být 400 mm)
-na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme
zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:
-svítí samostatně bez obrysových světel,
-automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a
-zhasnou po vypnutí motoru,
-povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů

-kontrolka je nepovinná.

Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se
automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
..denní svícení
xxxxx

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Anubis Anubis | 14. června 2008 v 14:09 | Reagovat

Poslyš, co kdybys tady do sekce Denní svícení dal pěkný schémátko zapojení, popřípadě kudy táhněš kabeláž ať si šikovný lidi můžou provést montáž sami.

2 Puma Dědek Puma Dědek | 14. června 2008 v 21:49 | Reagovat

Ono ,na tom prakticky,nic není,jenom u každýho auta jsou jinde pojistky.Taky způsob,jak protahnout kablíky je různý.

Pokut jsou světla pro D.S.diodová ,tak plus,se připojí na pojistku,kde je proud,po zapnutí klíčku a mínus se dá na plus.parkovaček.Po zapnutí klíčku a nast.se automaticky,světla DS zapnou,plus park.je tím,jako kostra.Jasně,že po zapnutí světel a tím i parkovačky,nejsou DS ukostřená a zhasnou,tak ,jak podle vyhlášky mají.

Toť v podstatě vše. Vypínač,ani kontrolka být nemusí,ale není,na závadu......

3 Saša Saša | E-mail | 18. června 2008 v 19:38 | Reagovat

good

4 Tomáš Tomáš | E-mail | 23. června 2008 v 22:29 | Reagovat

Čau Dědo.Maxa z Puma  clubu.Mám dotaz na ta denní svícení.Způsob zapojení je mi jasný,jen bych potřeboval vědět,které 2 dráty z těch pojistek to jsou v motorové části.Ať nemusím tahat dráty z kokpitu.Díky moc

5 PumaDědek PumaDědek | 24. června 2008 v 15:35 | Reagovat

Mno..Pokut nechceš tahat....tak"+" musíš zapojit do poj.skr. v motoru,kde jde proud po zapnutí klíčku.

A potom, "-" musíš zap.na plus,u parkovaček,ve světle.

Jinak mě nic nenapadá......jednoduší je ale,tahat slabou dvojlinku do kab....

6 Tomáš Tomáš | E-mail | 24. června 2008 v 22:29 | Reagovat

už jsem to vyřešil.Dal jsem  to do pojistkové pod kapotou a na vodič ze světla,rovnou u konektoru světla.Nechtěl jsem to tahat dovnitř,abych zbytečně nepoškodil těsnění průchodky a nezačalo mi tam náhodou téct.jistota je jistota.Maká to v pohodě.

7 PumaDědek PumaDědek | 1. července 2008 v 14:58 | Reagovat

Denní svítilny firmy HELLA můžete použít k svícení, pokud jsou homologovány dle předpisu EHK/OSN č. 87 označeny homologační značkou E s č. xxxx pod kterým byla homologace uvedena a označením RL-BEZ TOHOTO OZNAČENÍ-jiná nekupovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8 Anubis Anubis | 1. července 2008 v 18:41 | Reagovat

No dalo by se to vobčůrat homologačním cejchem E11 RL ale ještě není vyrobený. O prázdninách to těžko půjde, ale v září na to kouknu - co se s tím dá dělat.

9 Tomáš Tomáš | E-mail | 2. července 2008 v 22:45 | Reagovat

No já mám na těch světlech homologaci právě E11

10 Anubis Anubis | 6. července 2008 v 13:06 | Reagovat

E11 mám taky, ale je tam potřeba mít ještě právě ta dvě písmena RL (denní svícení) Jestli tam máš E11 A(poziční světla) nebo něco jinýho tak zacáluješ pokutu. Musí se vyrobit cejch RL - po prázdninách. Do tý doby to holt nebudu používat.

11 Tomáš Tomáš | E-mail | 7. července 2008 v 22:26 | Reagovat

No já to taky raději moc nepoužívám.Už mě i upozoňoval jeden polda,že mi to svítí dost málo

12 Puma Dědek Puma Dědek | 17. července 2008 v 17:33 | Reagovat

Taky na mě,pár tupců blikalo,ale nechápu,páč mi ty diodové žárovky šajní,jak sv...!

13 Puma Dědek Puma Dědek | 17. září 2008 v 21:42 | Reagovat

Tak diodové žárovky,šly do kopru,tak jsem tam naládoval,normoš a taky to jde.

Diodovky pár 250Kč a obyč 32Kč-tak a je to,nechám obyč,Diodovky už nechci ,

žádná výdrž a spoleh......EE::!

14 PumaDědek PumaDědek | E-mail | 3. července 2009 v 8:35 | Reagovat

Tak klasiky žárovky,stále drží a drží!!!

15 Halal Halal | Web | 23. září 2012 v 17:33 | Reagovat

Ale jo,proč ne ...

16 Honza Honza | E-mail | Web | 27. listopadu 2014 v 15:27 | Reagovat

Já mám LEDky nejen na autě, ale iv domácnosti, tam mi LED osvětlení spoří energii

17 Jedlicka Jedlicka | E-mail | 18. srpna 2016 v 10:27 | Reagovat

neporadíte mi někdo ?? mám FOFO II, v předním spoileru mám mlhová světla, které bych chtěl předělat na světla pro denní svícení.Je možné koupit jen jiné žárovky a světla pak rozsvěcet manuálně jako mlhovky, nebo je nutné namontovat světla kulatá s umístěním do mlhovek pro DS a zapojit to pak přes parkovačku..nevíte kde tyto světla, nebo jen žárovky se dají sehnat.. díky za pomoc.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.