Květen 2008

Denní Svícení - Puma Dědek

29. května 2008 v 17:05 | PumaDědek |  Denní svícení
Jelikož světla do mlhy- jsou prakticky na nic a vůbec jsem je nevyužil,
rozhodl jsem se je předělat na světla pro DS. Myslím, že je to praktičtější....

TO NEJPODSTATNĚJŠÍ, JE ASI TOTO...

Ministerstvo dopravy České republiky:
Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje
homologačnípředpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.
V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky
na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní)
na denní svítilny:-počet - dvě na přídi vozidla
-na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla
-nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než
-1300mm může být 400 mm)
-na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme
zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:
-svítí samostatně bez obrysových světel,
-automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a
-zhasnou po vypnutí motoru,
-povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů

-kontrolka je nepovinná.

Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se
automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
..denní svícení
xxxxx


MONTÁŽ

12. května 2008 v 14:09 | PumaDědek |  Podložky
TAK,JSEM SE DO TOHO DNES PUSTIL

Po čtyřhodinový práci,kdy jsem musel dělat pár úprav,kvůli čidlu na ABS,
jenom ,díky bohu,na levé straně,kde čidlo,do tvatu "L",po vložení podložky,zasahovalo do nosníku,ramene/ směřovalo,do leva/.Po vybroušení,všed OK...Na pravé straně,čidlo do "L",směř.také doleva a tudíš,ke středu,kde bylo místo.Tak a dost,přikládám,pár fotek....

podložky na zadek


Kde shánět náhradní díly

3. května 2008 v 22:53 Náhradní díly
Image Hosted by ImageShack.us
JISTĚ KAŽDÉHO ZAJÍMÁ,KDE CO STOJÍ....
Tak prosím o další.případné odkazy

č.5 http://www.baterie-shop.cz/ford-54-ah12v-p-25.html
č.6 http://www.e-valvoline.cz
č.7 http://e-shop.autokrasny.cz
č.8 http://www.aci.cz

ELTON Jindra-tel: 6O3 167 331 jindra.k@post.cz


KAŽDÝ,co mu padne do ruky...

3. května 2008 v 22:46 | VM |  Řadící páka

Všichni mi jistě dají za pravdu že fofrklacek, neboli řadící páka musí sedět tak jak má. Nesmí nikterak narušovat nejen lahodnou jízdu, ale také vzhled interiéru...
..její přizpůsobení a úprava bývá občas i brutální.... a flexa to jistí
Image Hosted by ImageShack.us


Deflektory...

3. května 2008 v 22:30 Deflektory



Někteři,jistě mohou podotknou,to nemá na kupátku co dělat,ale věřte,že to je omyl..

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Čiré boční blinkry

3. května 2008 v 22:15 Blinkry


PROČ MÍT STANDARD,KDYŽ LZE MÍT,

NĚCO JINÉHO...a levnějšího._

JINAK NEJLEVNĚJŠÍ ČIRÉ ZDE- čiré blinkry
Image Hosted by ImageShack.usTENTO 6OKč
Image Hosted by ImageShack.us

V BÍLÉM PROVEDENÍ,STOJÍ ASI PĚTIBÁBU..


ALU kola obecně

3. května 2008 v 15:06 Alu kola
Nebudem asi nijak daleko od pravdy když prohlásíme, že kvalitní litá kola dokážou velice změnit vzhled auta. Ve většině případů je to první krok k tomu, abychom ze svého sériového průměru začali vytvářet "káru" podle svých představ. Takzvané "elektrony" neplní pouze estetický dojem, ale mají i několik dalších výhod a pochopitelně i nevýhod. Podívejme se tedy na ně:
Výhody:
  • Lehčí kola snižují celkovou velikost neodpružené hmoty, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech vozu. Rovněž pokles hodnot setrvačných sil rotujícího kola zvyšuje dynamiku akcelerace i brždění.
  • Pokud váš tuning bude směřovat k záměně originálního rozměru za kola podstatně širší, navíc podtržené nízkoprofilovými pneumatikami, získáváte další plusové body, a to nejen díky skvělému vzhledu. Širší pneumatika má podstatně větší styčnou plochu s vozovkou, což oproti klasické pneumatice snižuje prokluz při akceleraci a intenzivním brždění. Rovněž díky větší adhezní síle je hranice smyku při rychlém průjezdu zatáčkou podstatně výše.
Nevýhody:
  • Široké pneumatiky (především zadní) mají větší tendenci k opotřebení - i když nejezdíte zrovna agresivně. Pokud jde o opravdové "válce", je rozdíl v rychlostech hlavně v ostrých zatáčkách mezi vnější a vnitřní hranou pneumatiky veliký - to znamená že místo klasického odvalování dochází ke smýkání po vozovce.

Volná témata

2. května 2008 v 17:56 Pokec a zábava
Tady se můžeme radit, bavit, kritizovat a podobně - dokud to nepřesáhne etickou laťku. Jinak to administrátor prostě utne a nevyhovující příspěvky smaže...
TAKŽE DO TOHO !




Motory v Pumách

2. května 2008 v 11:03 Ford Puma
Ford Puma má mezi sebou čtyři zástupce s rozdílnými motory - seřadíme si je tedy podle výkonu:
  1. Ford Puma 1.4 16V Zetec SE 66kw
  2. Ford Puma 1.6 16V Zetec SE 76kw
  3. MOTOR.OLEJ 4L
    PŘEVODOVKA 2,8L
    CHLAD.SYST+TOP. 6L
    OSTŘIK.SKEL 2,5L
    OBJEM NÁDRŽE 4OL

  4. Ford Puma 1.7 16V Zetec SE 92kw
  5. MOTOR OLEJ 4,5L
    PŘEVODOVKA 2,8
    CHLAD.+TOP 7,5L
    Jinak stené jako u 1,4 a 1,6ky

  6. Ford Puma 1.7 16V Zetec ST 120kw Racing

    TABULKA 1.6

  7. Značka FORD - Model PUMA (EC_)
    Motor 1.6 16V [L1W]
    Popis modelu
    Výkon -76 kW
    Výkon -103 PS
    Tech. objem -1596 ccm
    Objem motoru -1.6 l
    Počet válců -4
    Typ motoru
    benzínový motor
    Příprava paliva -sací roura / se sitkem / karburátor
    Typ pohonu
    pohon předních kol
    Počet ventilů -16
    Typ paliva
    Benzín
    Typ katalyzátoru
    s řízeným katalyzátorem (třícestný)
    Typ karoserie
    kupé
    Popis motoru
    Výkon -76 kW
    Výkon -103 PS
    Počet ventilů-16
    Kompresní poměr-11
    Točivý moment-145 Nm
    Tech. objem-1596 - 1596 ccm
    Tech. objem-1.6
    Konstrukce motoru-REIHE
    Typ paliva-Benzín
    Otáčky motoru max. výkonu- 6000 / sec
    Otáčky motoru max. kroutícího momentu- 4000 / sec
    Počet ložisek na klikovém hřídeli- 5
    Vrtání- 79
    Zdvih- 81.4
    Typ motoru-benzínový motor
    Tvar pístu- DOHC
    Řízení motoru-ozubený řemen
    Typ chlazení-chlazený vodou
  8. TABULKA - 1.7
  9. Značka FORD PUMA (EC_)
    Motor-1.7 16V [MHA,MHB]
    Popis modelu
    Výkon-92 kW
    Výkon-125 PS
    Objem motoru-1679 ccm
    Tech. objem-1679 ccm
    Objem motoru-1.7 l
    Počet válců-4
    Typ motoru
    benzínový motor
    Typ pohonu
    pohon předních kol
    Systém brzd-hydraulický
    Počet ventilů-4
    Typ paliva-Benzín
    Typ katalyzátoru
    s řízeným katalyzátorem (třícestný)
    Typ karoserie
    kupé
    Popis motoru
    Výkon-92 kW
    Výkon-125 PS
    Počet ventilů-16
    Kompresní poměr-10.3
    Točivý moment-157 Nm
    Objem motoru-1679 - 1679 ccm
    Tech. objem-1679 - 1679 ccm
    Tech. objem-1.7
    Konstrukce motoru-REIHE
    Typ paliva-super (95) bezolovnatý
    Příprava paliva-vstřikování benzínu
    Počet ložisek na klikovém hřídeli-5
    Vrtání-80
    Zdvih-83.5
    Typ motoru-benzínový motor
    Tvar pístu-DOHC
    Řízení motoru-ozubený řemen
    Typ chlazení-chlazený vodou
  10. TABULKA 1,4
  11. Značka FORD PUMA (EC_)
    Motor-1.4 16V [FHD,FHF]
    Popis modelu
    Výkon-66 kW
    Výkon-90 PS
    Objem motoru-1388 ccm
    Tech. objem-1388 ccm
    Objem motoru-1.4 l
    Počet válců-4
    Typ motoru-benzínový motor
    Typ pohonu-pohon předních kol
    Systém brzd-hydraulický
    Počet ventilů-4
    Typ paliva-Benzín
    Typ katalyzátoru-s řízeným katalyzátorem (třícestný)
    Typ karoserie
    kupé
    Popis motoru
    Výkon-66 kW
    Výkon-90 PS
    Počet ventilů-16
    Kompresní poměr-10.3
    Objem motoru-- 1388 ccm
    Tech. objem- - 1388 ccm
    Tech. objem-1.4
    Konstrukce motoru-REIHE
    Typ paliva-Benzín
    Příprava paliva-sací roura / se sitkem / karburátor
    Počet ložisek na klikovém hřídeli-5
    Vrtání-76
    Zdvih-76.5
    Typ motoru
    benzínový motor
    Tvar pístu-DOHC
    Řízení motoru-ozubený řemen
    Typ chlazení-chlazený vodou



VM Tuning - vznik týmu, členové, základna apod.

2. května 2008 v 8:46 VM Tuning

VM Tuning jsou v podstatě dva fandové vozů Ford Puma, kteří na autech nedají ničemu pokoj, dokud to celkově nepřetvoří k obrazu svému.
Proč VM Tuning? Protože tuningem (lazením) aut se právě zabýváme a to od nápadů až po úplnou realizaci vlastníma rukama. VM jsou počáteční písmena našich jmen, které nemíníme zveřejňovat - čili postačí naše nicky (přezdívky) PumaDědek a Anubis.
PumaDědek: původ Vimperk-Šumava, momentálně Královohradecký kraj. Totální fanda do aut už od dětsví. V mládí výroba modelů závodních aut světových značek - republikové soutěže. Časem přešel na modely 1:1 které ho drží doposud. Prvotřídní designér (veškeré práce s lamináty, dvousložkovými kity, bruskami a smirkem). Dobrý elektromontér podsvícení a různých osvětlovacích doplňků. Dobrý automechanik pro kterého by byla návštěva autoservisu, krajní nutností. Momentálně v částečném invalidním důchodu a proto nemá vůbec čas. Zájmy: auta, historie, trdý rock, bojové sporty, mopsí farma - (stádo o třech kusech: Čárlí, Bety=mopsíci, Fíbí=buldočka). Zvláštní znamení - místo knoflíků používá šrouby M12.
Anubis: původ - Ostrava, momentálně Pardubický kraj. Naprostý fanda do tuningu už od dob dětství, kdy s dědou nacpali do starého Spartaku motor z Tatry 603. V mládí hra na basovou kytaru v black a death metalových kapelách, studium Kung-fu, WT, Escrima. Fanatik do egyptologie a veškeré historie před naším letopočtem už ud dob kdy začal umět číst. Prvotřídní popoháněč PumaDědka v pracovním tempu, kdy studuje jeho znalosti přebírá manuální dovednosti. Psychologický tyran v přesvědčování že to nějak půjde i když to nejde, až do tý doby - kdy to nějakým zázrakem jde. Jinak pravá ruka PumaDědka kterou by si nejraději nechal useknout. Zaměstnání - pedagog vyučující programování CNC strojů, CAD/CAM a řídící systémy. Zájmy: egyptologie, historie, bojové sporty už jen pasivně, metal a slabý odvar PumaDědkovy mopsí farmy - (stádo o jednom kusu: Bertík).
Základna: Veškeré tuningové páchání se odehrává u PumaDědka - nedaleko Hořic. Garáž a dílny jsou dobře vybavené a lakýrna je cca 30metrů od garáže.




Ve čtvrtek 16.9.2010 ,jsme byli s naší Fíbí na operaci v Praze na- VETER. KLINIKA.
Ochrnula nám a proto byla nezbitná ,pomalu dvouhodinová operace páteře.






Puma koncept

1. května 2008 v 22:31 Ford Puma



Už je to nějakých pár let co byla představena Ford Puma jako horká novinka, která měla konkurovat v té době velmi úspěšnému Opelu Tigra. Tenkrát byla nazvaná "divokým zvířetem"!!!
Když byl u Fordu schválen projekt malého sportovního vozu, byli designéři unavení navrhováním "obyčejných" osobních vozů tak nadšeni, že během jediného víkendu vzniklo v designovém studiu Fordu několik desítek návrhů a skic. O pouhých 135 dní později již byl vedení představen 3D model Pumy na obrazovce počítače. Podvozek je použit s Fiesty, ale pochopitelně je náležitě upraven. Jízdní vlastnosti jsou výborné, chování vozu v extrémních situacích je poměrně dlouho neutrální a poté mírně nedotáčivé. Celková velmi dobrá ovladatelnost a "mrštnost" Pumy, odpovídá jejímu názvu... Překvapením je u Pumy absence zadních kotoučových brzd (byť je hmotnost vozu jen 1110 kg), což kazí dojem ze sportovně laděného automobilu. Kotoučové brzdy by cenu vozu asi moc nezvedly. Do boje s konkurencí vstupuje Puma vybavena novým a zároveň špičkovým čtyřválcem 1,7 s šestnáctiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů. Proměnné časování ventilů VTC (Variable Cam Timing) je u Fordu použito vůbec poprvé. Díky tomu neklesá hodnota točivého momentu (157 Nm/4500 ot/min) pod 85% maxima v prakticky celém rozmezí otáček (1500-6750 ot/min). Objem motoru je 1679 cm3 a výkon při 6300 ot/min je 92 kW. Blok motoru je použit z verze 1,4, ale samozřejmě byl změněn zdvih i vrtání. Vložky válců jsou u tohoto motoru s povrchem Ni/Si se sníženým třením. U verzí 1,25 a 1,4, ze kterých tento motor vychází, jsou vložky válců běžné - litinové. Motor se v běžném provozu chová poměrně kultivovaně a opravdu sportovní svezení poskytuje až ve vyšších otáčkách. První převodový stupeň je těžší, což sice mírně snižuje dynamiku rozjezdu, ale není nutno po pár metrech řadit dvojku. Ostatní rychlosti jsou již zpřevodovány obvyklým způsobem. Pětka točí při 130 km/h cca 4000 ot/min. Spotřeba je u Pumy ošidná věc, protože se sportovně laděným automobilem se přeci jen jezdí dravěji. Proto je výsledná hodnota 10,2 l/100 km, spíše výrazem většího namáhání motoru, než jeho žíznivosti. Odhlučnění zvuku motoru v interiéru je "tak akorát", aby bylo možné si vychutnat jeho dravý zvuk.
Řazení pětistupňové převodovky je krátké a přesné, což zvyšuje sportovní dojem. Ten je ještě umocněn díky tomu, že řadicí páka je hliníková, zakončená kuličkou á-la Ferrari. Problémem v zimním období však je, že hliníková řadící páka je velmi studená. Interiér Pumy je poměrně zdařilý, až na použití zcela identické přístrojové desky jako ve Fiestě. Popravdě řečeno jde však jen o první dojem, protože přístrojová deska Fiesty je kvalitně zpracovaná a do Pumy se dobře hodí. Mínusem je nestavitelný volant, což je v cenové kategorii přesahující 600 tisíc korun poměrně velký nedostatek. Naopak plusové body získává volant za svůj silný věnec a dobrý design. Horší je to i s místem vzadu, které je opravdu minimální a hodí se spíše pro děti do 10 let. Zavazadlový prostor o objemu 240 litrů postačuje pro běžné nákupy, navíc je možné sklopit zadní opěradlo. Poté je objem pro zavazadla 725 litrů. Puma má své plusy i minusy, ale myslím, že klady mají v každém případě navrch. Příznivci Pumy se také mohou těšit na velmi výkonnou verzi ST 160, která by měla dosahovat nejvyššího výkonu přes 120 kW!